Zo stap je over op glasvezel | Limburg Glasvezel
Hulp? Hulp nodig? 0485 - 745800

Zo stap je over op glasvezel

Zo stap je over

Glasvezel is niet alleen belangrijk voor internet, telefoon en televisie. Het zorgt er ook voor dat uw dorp of gemeente in de toekomst probleemloos kan aansluiten op nieuwe diensten in de digitale (mantel) zorg, veilig wonen en domotica. Een digitaal, fijnmazig en 100% dekkend netwerk is daarbij net zo belangrijk als een sociaal netwerk! Maar denk ook aan Internet of things, smart mobility (en city, farming, living), 5G en robotica. Alleen met de aanwezigheid van een ultrasnel netwerk komen deze ontwikkelingen echt van de grond komt.

Als je glasvezel wil, is overstappen noodzakelijk. De providers die nu via de kabel of telefoonlijn diensten aan u leveren, willen dat niet doen via het glasvezelnetwerk in jouw gemeente. Dat betekent dat je een nieuwe provider nodig hebt. Om goed voorbereid te kiezen, neem je de volgende stappen.

Stap 1 – Laat je informeren
Kom naar de informatieavond en begrijp wat glasvezel betekent voor jouw dorp. Krijg antwoord op vragen door op deze site ‘Veel gestelde vragen’ te lezen, bel met de klantenservice 0485 – 745800 of mail uw vragen naar klantenservice@limburgglasvezel.nl.

Stap 2 – Kies een provider
Klik voor de providers en hun aanbod op ‘Inschrijven’. Als 30 procent van de gezinnen en bedrijven overstappen naar een glasvezelprovider wordt het netwerk aangelegd. Je hoort bij die 30 procent als je bij één van glasvezelproviders bent ingeschreven.

Stap 3: Schrijf je in
Als je hulp wilt bij het maken van uw keuze, kom dan naar één van de vier inschrijfavonden die we in je dorp houden. Op deze site vind je onder het kopje van jouw gemeente waar en wanneer deze plaatsvinden. Doe dat vóór de einddatum van de glasvezelcampagne. 1 maand later laten we weten of de aanleg doorgaat en weer 6 maanden later gaat de eerste schop de grond in.

 

Zo stap je over
×