Top 10 meest gestelde vragen | Limburg Glasvezel
Hulp? Hulp nodig? 0485 - 745800
  • Hier in het buitengebied
    is de aansluiting ook gratis
  • Hier is de glasvezel-wifi
    overal even snel
  • Hier 1000 Mb internet
    voor iedereen
  • Hier verschijnen geen
    blokjes meer in beeld
  • Hier onbeperkt
    supersnel internet
  • Hier beeldbel ik
    met mijn ziekenhuis
  • Hier zonder haperend internet
    genieten van het digitale leven
  • Hier kun je netflixen
    met een 8K stream
  • Hier is live streamen
    de normaalste zaak
  • Hier straks gratis
    supersnel wifi langs de lijn
  • Hier kun je
    gemakkelijk overstappen
  • Hier bestuur ik
    mijn huis op afstand

Top 10 meest gestelde vragen

Dagelijks komen er vragen binnen over het glasvezelproject. Hieronder geven we een overzicht van de vragen die we het vaakst horen.

  1. Waarom doen KPN of Ziggo niet mee?
    We hebben deze providers gevraagd maar ze willen alleen op hun eigen netwerk diensten leveren.
  2. Moeten bedrijven op de bedrijventerreinen of inwoners van het buitengebied een toeslag betalen?
    Er wordt géén eigen bijdrage gevraagd als u zich inschrijft tijdens de vraagbundeling. Wilt u later toch diensten via glasvezel, dan betaalt u 450 euro activatiekosten.
  3. Wat moet ik doen om glasvezel te krijgen?
    U neemt een abonnement af voor internet, eventueel in combinatie met telefoon en/of tv bij de deelnemende providers. Tijdens de glasvezelcampagne overstappen naar een nieuwe provider is dus noodzakelijk om een glasvezelaansluiting te krijgen zonder dat u activatiekosten hoeft te betalen.
  4. Kan ik een glasvezelaansluiting krijgen/kopen zonder diensten af te nemen?
    Ja, dat kan maar dan betaalt u later 450 euro om de diensten te activeren.
  5. Vanaf wanneer moet ik gaan betalen?
    Eerst moeten we het glasvezelnetwerk aanleggen. Dan activeren wij uw glasvezelmodem en gaat uw nieuwe provider de bestelde diensten leveren. Vanaf dat moment gaat uw abonnement in en volgen maandelijks de facturen. (Als het netwerk NIET wordt aangelegd hoeft u ook niets te betalen.)
  6. Ik heb geen glasvezelmagazine. Kan ik nog een exemplaar ontvangen?
    Ja hoor. Stuur een e-mail naar klantenservice@limburgglasvezel.nl
  7. Ik woon in een huurwoning. Kan ik dan toch een glasvezelabonnement afsluiten?
    Ja dat mag. De woningstichting heeft laten weten dat ze de aanleg van glasvezel in hun huurhuizen toestaan. Dat geldt ook voor de meeste andere verhuurders: de woning wordt er immers meer waard door.
  8. Kan ik van Ziggo alleen TV houden en internet en telefoon opzeggen en dan alleen internet via glasvezel nemen?
    Ja dat kan zeker. Dat geldt ook als een u een schotelantenne heeft die u wilt blijven gebruiken. De providers bieden glasvezelinternet aan.
  9. Kan ik mijn huidige e-mail adres blijven gebruiken?
    Dit hangt af van het soort e-mail adres dat je gebruikt. We maken onderscheid in 3 typen e-mail adressen.

    • Heb je een e-mail van je huidige provider (bijvoorbeeld @planet.nl, @chello.nl, @home.nl, @hetnet.nl, @ziggo.nl, @kpnmail.nl) dan vervalt deze wanneer je overstapt.
    • Wanneer je een email adres hebt via een (gratis) dienst als Hotmail, Outlook of Gmail, dan kun je deze blijven gebruiken. Je e-mail berichten worden opgeslagen bij de dienstaanbieder en kunnen in combinatie met glasvezelinternet prima gebruikt worden.
    • Een eigen email adres dat je zelf hebt aangevraagd, zoals info@jenaam.nl . Hiervoor geldt hetzelfde als hierboven, dit werkt uitstekend in combinatie met glasvezelinternet.
  10. Ik wil nog profiteren van een leuke aanbieding van mijn huidige provider. Is dat verstandig?
    Dat kan zeker. De aanleg van het glasvezelnetwerk begint op z’n vroegst in 2020. Als u nu ingaat op een aanbieding wordt uw huidige contract verlengd met 1 jaar. U bent dan weer contractvrij in 2020. Op dat moment laat u de diensten door uw nieuwe provider op glasvezel activeren.

Voor meer vragen en antwoorden kijkt u hier.

Top 10 meest gestelde vragen
×